SEMANGAT JATI FAMILI REDHA

.................

Wednesday, October 29, 2014

Tinggal Kenangan... Pak Njang Ismail..(Prof Tan Sri Ismail Hussein



Pak Njang Ismail adalah adik kepada bapa saya ...yang panggilan keluarga Pak Njang Ismail . .. Kenalkah mereka dengan keluarga saya..  anak-anak  pak njang adalah sepupu saya. Suatu yang saya agak terkilan ialah hubungan antara sepupu iaitu anak2 aruah  tidak ada langsung dengan saya... mungkin kerana duduk dikotaraya kot.. mereka amat jarang balik ke kampong masa saya sekolah dulu kat kampong. Bapa saya adalah orang kampong yang bekerja menanam padi dan tinggal di Kg Kabu 10 , Sg Limau Dalam, Yan Kedah... Adakah masih ada lagi hubungan persaudaraan sepertimana sepatutnya.. setelah ketiadaan Pak Njang..  Hanya Allah SWT yang mengetahuinya..Walaubagaimanapun saya tetap berbangga dengan pencapaian aruah Pak Njang... yg terkenal dipersada negara dan internasional.... Marilah kita sama2 membaca Al Fatihah utk disedekahkan kepada Allahyarham.. semoga Allah SWT menempatkannya dikalangan orang2 yg beriman...
 Al Fatihah.. aamiin





No comments:

Post a Comment